دوشنبه ۳ تیر ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

وحید سعیدی: تلویزیون برای تابستان امسال کلی برنامه تدارک‌دیده از پخش فیلم‌های سینمایی تکراری و جدید تا تاک شوهایی رنگارنگ، اما در این میان آنچه که بیش از بقیه جلب توجه می‌کند آماده‌سازی 6 سریال برای پخش در این ایام است‌.

 شبکه اول سیما همزمان با شروع فصل جدید برای باکس جمعه‌شب‌ها پخش سریال تاریخی «یوسف پیامبر» را درنظر گرفته است.

این سریال که بر اساس فیلمنامه‌ای از فرج‌الله سلحشور توسط خود وی کارگردانی شده داستان زندگی حضرت یوسف از تولد تا وفات را روایت می‌کند. در این مجموعه که برای پخش در 40 قسمت 50 دقیقه‌ای آماده شده حوادثی چون به چاه انداختن یوسف، ماجرای عشق زلیخا و به عزیزی رسیدن یوسف(ع) به تصویر درآمده است.

مصطفی زمانی در نقش حضرت یوسف، کتایون ریاحی در نقش زلیخا، محمود پاک‌نیت در نقش حضرت یعقوب(ع) همراه با جعفر دهقان، جهانبخش سلطانی، امیرحسین مدرس، زهرا سعیدی، اردلان شجاع‌کاوه و... در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند. سریال  نخستین قسمت سریال یوسف پیامبر(ع) جمعه همین هفته روی آنتن می‌رود و از آن پس هر هفته در این روز ساعت 22:00 شاهد پخش آن خواهید بود.

شبکه دو سیما هم برای ایام تابستان دو مجموعه جدید را برای پخش آماده کرده است. بزرگمرد کوچک به کارگردانی مسعود رسام در روزهای تابستان به شکل یک روز در میان صبح‌ها ساعت 11 روی آنتن می‌رود.

 این مجموعه از تولیدات گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیماست که در آن بازیگرانی چون رامبد جوان، لاله صبوری، بهروز بقایی، شهربانو موسوی، احمدرضا اسعدی، ندا مقصودی، فریبا نادری، میرطاهر مظلومی و نادر سلیمانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بنا به گفته رسام این مجموعه در فضایی فانتزی و برگرفته از تخیل، نوجوانان را به بلوغ فکری می‌رساند و ملاک اصلی ساخت آن توجه به مفاخر و سنت‌های ارزشمند ملی مذهبی است و شخصیت اصلی این مجموعه با سفر ذهنی به تاریخ و افسانه راه‌های رسیدن به تکامل و بلوغ ذهنی را به نوجوانان امروز نشان می‌دهد. پخش سریال «بزرگمرد کوچک» از 12 تیرماه شروع می‌شود.

دیگر سریال جدید شبکه دو سیما که قرار است به جای سریال «شهریار» جمعه‌شب‌ها روی آنتن برود، فتانه نام دارد. سریالی به کارگردانی جواد اردکانی که با محوریت بحث انرژی هسته‌ای تولید شده است.

این سریال به سفارش گروه تاریخ و مناسبت‌های شبکه‌ دو سیما شهریورماه سال ‌گذشته در سازمان انرژی اتمی کلید خورد و اواسط خرداد‌ماه تصویر‌برداری آن در شهر دبی به پایان رسید.

در سریال فتانه بازیگرانی چون صبا کمالی، ثریا قاسمی، علی‌ قربانزاده، جمشید شاه‌محمدی، قاسم زارع، مجید مشیری، سعید داخ، مهدی صبایی، عسگر قدس، زهره صفوی و عاطفه رضوی ایفای نقش کرده‌اند.

در این سریال که در قالب 20 قسمت ساخته شده است می‌بینیم که در آستانه‌ سفر بازرسان آژانس‌ بین‌المللی انرژی هسته‌ای، یک شبکه جاسوسی وابسته به بیگانگان می‌کوشد، ضمن نفوذ به یکی از مراکز تحقیقات هسته‌ای ایران برای انتقال آلودگی اتمی، دلایل کافی به‌منظور متهم‌کردن ایران به خروج از مسیر صلح‌آمیز هسته‌ای را در اختیار بازرسان قرار دهد. این مجموعه قرار است از جمعه این هفته هفتم تیرماه ساعت 21:15 پخش شود.

و اما شبکه سوم سیما که  قصد دارد پس از سریال موفق و پر‌مخاطب «نرگس» دومین سریال ملودرام روتین خود را در ایام تابستان پخش کند. این سریال «ترانه مادری‌» نام دارد که در 50 قسمت 40 دقیقه‌ای به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده ساخته می‌شود. این سریال را ایرج محمدی و مهران مهام تهیه کرده‌اند و سرپرستی گروه نویسندگان آن هم برعهده مسعود بهبهانی‌نیا است‌.

 این گروه  دو سال قبل با همکاری یکدیگر سریال نرگس را تولید کرده بودند. ترانه‌های مادری روایتگر ‌زندگی خواهر و برادری به نام‌های فرخ و فرخنده است که مشکلات بسیاری در روابط‌‌شان وجود دارد. هما روستا، فاطمه گودرزی، دانیال حکیمی، حمیرا ریاضی، امیر دژاکام، مینا لاکانی و‌... نقش‌آفرینان این سریال هستند.

در کنار این شبکه‌ها‌، شبکه 4 سیما هم در شروع تابستان سریال مهمان مامان را برای پخش آماده کرده است. این ساخته داریوش مهرجویی از روز گذشته روی آنتن رفته و قرار است به شکل روزانه به پخش خود ادامه دهد. ساعت 11 صبح برای پخش این سریال 6 قسمتی در‌نظر گرفته شده است.

شبکه تهران هم با آغاز فصل تابستان دومین مجموع تلویزیونی بهروز افخمی را روانه آنتن خود کرده است. اولین قسمت این مجموعه جمعه 31 تیرماه ساعت 23 پخش شد. سری اول این مجموع در 13 قسمت تهیه شده که پخش آن تا شروع ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

بنا به گفته مجید رجبی معمار سری دوم سریال عملیات 125 پس از ماه مبارک رمضان در 13 قسمت تولید می‌شود که احتمالا بهروز افخمی فقط قسمت‌هایی از آن را کارگردانی می‌کند و مابقی قسمت‌ها توسط کارگردانان دیگر تولید خواهد شد.

همشهری امارات

کد خبر 55880

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز